Creating the visitor-centered museum / (Registro nro. 45758)

Detalles MARC
000 -CABECERA
Campo de control de longitud fija 02656cam a2200205 a 4500
003 - IDENTIFICADOR DE NÚMERO DE CONTROL
Campo de control ES-BaOER
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
Campo de control 20180620110603.0
008 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
Campo de control de longitud fija 170627s2017 uk |||| | 0|| ||eng
020 ## - ISBN (INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER)
ISBN 9781629581903 (hardback)
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN
Agencia de catalogación original DLC
Idioma de catalogación eng
Agencia que realiza la transcripción DLC
Agencia que realiza la modificación DLC
-- ES-BaOER
100 1# - ENCABEZAMIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Samis, Peter S.,
9 (RLIN) 16927
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Creating the visitor-centered museum /
Mención de responsabilidad, etc. Peter Samis and Mimi Michaelson
250 ## - MENCIÓN DE EDICIÓN
Mención de edición 1st ed.
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC (PIE DE IMPRENTA)
Lugar de publicación, distribución, etc. London :
Nombre del editor, distribuidor, etc. Routledge,
Fecha de publicación, distribución, etc. 2017
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión xvi, 197 p.
520 ## - Resumen
NOTA DE RESUMEN What does the transformation to a visitor-centered approach do for a museum? How are museums made relevant to a broad range of visitors of varying ages, identities, and social classes? Does appealing to a larger audience force museums to "dumb down" their work? What internal changes are required? Based on a multi-year Kress Foundation-sponsored study of 20 innovative American and European collections-based museums recognized by their peers to be visitor-centered, Peter Samis and Mimi Michaelson answer these key questions for the field. The book describes key institutions that have opened the doors to a wider range of visitors; addresses the internal struggles to reorganize and democratize these institutions; uses case studies, interviews of key personnel, Key Takeaways, and additional resources to help museum professionals implement a visitor-centered approach in collections-based institutions. (Font: Editor)
595 ## - Sumario
Sumario List of figures -- List of tables -- Figure acknowledgments -- Acknowledgments -- I. Introduction: 1. Considering the visitor ; 2. Change takes leadership ; 3. Contours of change -- II. Case studies: I. Charting history: 4. Denver Art Museum: building a sustainable visitor-centered practice ; II. Engaging through audience immersion: 5. City Museum: the power of play ; 6. Ruhr Museum: connecting through adaptive reuse and design ; 7. Minnesota History Center: lessons from a learning team ; III. Re-invigorating traditional museums: 8. Detroit: re-inventing a landmark museum with and for visitors ; 9. Oakland Museum of California: including a diverse public ; 10. Columbus Museum of Art: museum as community living room ; IV. Creating social change: 11. Kelvingrove: museum as cultural commons ; V. Taking a critical stance on museum practice: 12. Van Abbe Museum: radicality meets hospitality ; 13. MCA Denver: art experience over art objects -- III. Conclusion: varieties of visitor-centeredness and change -- Appendix A: Method ; Appendix B: Adult Gallery Activities at the Denver Art Museum ; appendix C: make-Up of DIA Visitor Panels -- Bibliography -- Index
700 1# - ENCABEZAMIENTO SECUNDARIO--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Michaelson, Mimi,
9 (RLIN) 16928
942 ## - ELEMENTOS KOHA
Koha tipo de item Libro
Existencias
Suprimido Perdido No se presta Koha Colección Localización (Biblioteca) Sublocalización o Colección (subbiblioteca) Localización en estanterías Fecha de adquisición Fuente de adquisición Koha préstamos (veces que ha sido prestado) Koha signatura completa Código de barras Koha Fecha de último uso Koha tipo de item
    Disponible General Centre d' Informació i Documentació del CERC Centre d' Informació i Documentació del CERC Sala 27/06/2017 C   S 01799 1900109985 27/06/2017 Libro

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