Critical links [Recurs electrònic] : aprenentatge en les arts i desenvolupament acadèmic i social de l'estudiant / [editat per:] Sergi Benedicto i Bonilla
Detalles de publicación: Barcelona : Generalitat de Catalunya, Departament de Cultura, Gabinet Tècnic, 2005Recursos en línea: Resumen: Aquest document és una síntesi del text “Critical Links: Learning in the Arts and Student Academic and Social Development” elaborat el 2002 per l’Arts Education Partnership dels Estats Units d’Amèrica. “Critical Links” és un compendi d’estudis que analitzen els efectes de l’aprenentatge artístic sobre el desenvolupament cognitiu, social i acadèmic dels alumnes. Aquests estudis es troben agrupats en cinc àmbits: dansa, teatre, multiarts, música i arts visuals. El present document segueix la següent estructura: es presenta l’assaig general de cada àmbit seguit de les dues fitxes dels estudis presentats. A continuació, es sintetitza l’assaig on s’aborda la transferència dels aprenentatges obtinguts de l’ensenyament artístic a altres camps del coneixement. Finalment s’inclou una bibliografia general sobre la relació art-educació, així com sobre cada àmbit i el fenomen de la transferència. (Font: Resum)Tipo de ítem | Biblioteca actual | Colección | Signatura topográfica | Copia número | Estado | Fecha de vencimiento | Código de barras | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
e-Libro | Centre d' Informació i Documentació del CERC Repositori digital | General | E-09_0042.pdf | 1 | Disponible | 1200090042 |
Dades en format PDF
Requeriments del sistema per a PC i Apple Macintosh: navegador WWW Microsoft Internet Explorer o Netscape; lector Adobe Acrobat Reader
Modalitat d'accés: World Wide Web
Dansa: A. Informant i reformant la recerca en dansa educativa / Karen Kohn Bradley ; 1. Fitxa de l’estudi Art i Comunitat: Creació de coneixement mitjançant el servei en la dansa ; 2. Fitxa de l’estudi Avaluació de les habilitats de pensament creatiu en estudiants d’educació secundària: una comparació dels efectes de fer o no fer classes de dansa -- Teatre: B. Recerca sobre el teatre a l’educació / James S. Catterall ; 1. Fitxa de l’estudi Efectes del teatre creatiu en les habilitats orals i socials de nens amb dificultats d’aprenentatge ; 2. Fitxa de l’estudi Nadie Papers No.1, Teatre, llengua i aprenentatge. Informes del projecte de recerca de teatre i llengua del Centre de Parla i Teatre -- Multiarts: C. Senyals prometedores d’efectes positius: lliçons dels estudis de multiarts / Rob Horowitz, Jaci Webb-Dempsey ; 1. Fitxa de l’estudi Les escoles del Programa A+: efectes a l’escola, la comunitat, el professor, i l’estudiant ; 2. Fitxa de l’estudi Resultats al test S.A.T. d’alumnes que estudien les arts: què podem i què no podem concloure sobre la seva associació -- Música: D. Una visió general de la recerca en música i aprenentatge / Larry Scripp ; 1. Fitxa de l’estudi Pot servir la música per ensenyar a llegir? ; 2. Fitxa de l’estudi Efectes de tres anys de formació en piano en el desenvolupament cognitiu dels nens -- Arts Visuals: E. Reflexions sobre els estudis d’educació amb arts visuals / Terry L. Baker ; 1. Fitxa de l’estudi Arts, llengua i coneixement: un estudi experimental del potencial de les arts visuals per valorar l’aprenentatge acadèmic dels estudiants de llengües minoritàries ; 2. Fitxa de l’estudi Investigant l’impacte educacional i el potencial del Currículum de Pensament Visual del Museu d’Art Modern de Nova York: Informe final -- Les arts i la transferència de coneixements / James S. Catterall -- Bibliografia
No hay comentarios en este titulo.