Els Interessos culturals de la població de Catalunya 2013 [Recurs electrònic] / Sergi Mosteiro

By: Mosteiro, Sergi.
Catalunya. Departament de Cultura.
Publisher: [Barcelona] : Generalitat de Catalunya. Departament de Cultura, 2014Description: 28 p. : digital, fitxer PDF (560,78 Kb).Series: DeCultura: 5Online resources: E-Link Summary: Els analògics, els quotidians, els clàssics, els digitals, els moderns, els inquiets i els apassionats són les set grans categories de catalans que presenta l’informe Els interessos culturals de la població de Catalunya 2013 elaborat pel Departament de Cultura. Els perfils s’han establert en funció de les preferències dels enquestats a l’hora de decantar-se pels diferents productes i serveis culturals, i mitjançant l’ús de tècniques estadístiques inductives. L’anàlisi, feta a partir de les dades de 'l'Enquesta sobre participació cultural a Catalunya 2013', examina, a més, les actituds, les motivacions i les barreres d’accés a la cultura dels catalans. La metodologia emprada té en consideració les dinàmiques actuals de canvi, determinades per la crisi econòmica i per la irrupció del paradigma digital. Alhora, distingeix entre la participació cultural (allò que es fa) i l’interès cultural (allò que es voldria fer). En concret, presta especial atenció a les preferències de consum cultural, una dimensió d’anàlisi que habitualment queda relegada a un segon terme o s’analitza de forma indirecta. La contraposició entre cultura digital i tradicional, el seguiment de ràdio i televisió, la divisió entre les activitats que es fan fora i dins de la llar, i l’interès per la lectura són les quatre dimensions a partir de les quals s’estructuren els interessos de la població catalana. L’anàlisi dóna a conèixer les activitats culturals que desperten més interès entre els catalans, i que són veure la televisió, anar al cinema, escoltar la ràdio i llegir llibres. Tot i així, una de les conclusions que es depenen de l’informe és que els interessos vers la cultura no són homogenis, i que el sexe, l’edat i el nivell d’estudis condicionen aquestes preferències. (Font: El Centre)
Tags from this library: No tags from this library for this title.
    average rating: 0.0 (0 votes)
Item type Current location Collection Call number URL Status Date due Barcode
e-Book CERC
Repositori digital
General E140142 Online Available (Disponible) E140142

Els analògics, els quotidians, els clàssics, els digitals, els moderns, els inquiets i els apassionats són les set grans categories de catalans que presenta l’informe Els interessos culturals de la població de Catalunya 2013 elaborat pel Departament de Cultura. Els perfils s’han establert en funció de les preferències dels enquestats a l’hora de decantar-se pels diferents productes i serveis culturals, i mitjançant l’ús de tècniques estadístiques inductives. L’anàlisi, feta a partir de les dades de 'l'Enquesta sobre participació cultural a Catalunya 2013', examina, a més, les actituds, les motivacions i les barreres d’accés a la cultura dels catalans. La metodologia emprada té en consideració les dinàmiques actuals de canvi, determinades per la crisi econòmica i per la irrupció del paradigma digital. Alhora, distingeix entre la participació cultural (allò que es fa) i l’interès cultural (allò que es voldria fer). En concret, presta especial atenció a les preferències de consum cultural, una dimensió d’anàlisi que habitualment queda relegada a un segon terme o s’analitza de forma indirecta. La contraposició entre cultura digital i tradicional, el seguiment de ràdio i televisió, la divisió entre les activitats que es fan fora i dins de la llar, i l’interès per la lectura són les quatre dimensions a partir de les quals s’estructuren els interessos de la població catalana. L’anàlisi dóna a conèixer les activitats culturals que desperten més interès entre els catalans, i que són veure la televisió, anar al cinema, escoltar la ràdio i llegir llibres. Tot i així, una de les conclusions que es depenen de l’informe és que els interessos vers la cultura no són homogenis, i que el sexe, l’edat i el nivell d’estudis condicionen aquestes preferències. (Font: El Centre)

Introducció -- 2. Entre veure la televisió i jugar a videojocs -- 3. Interessar-se i participar-hi -- 4. Classificant la població en funció dels seus interessos: Els analògics ; Els quotidians ; Els clàssics ; Els digitals ; Els moderns ; Els inquiets ; Els apassionats -- 5. Actituds, motivacions, barreres i canvi d’hàbits -- 6. Reflexions finals

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Powered by Koha

Iconos diseñados por Freepik desde www.flaticon.com con licencia CC 3.0 BY